Známkování
Slovy klasika: "Je to dvojka, maminko."
Nejraději bych známky za celý rok nedával a známkoval pouze v pololetí a na konci roku podle dosažených výsledků.
Jenže pro většinu lidí (také to při změně školy vyžaduje Školský zákon) je srozumitelnější známkování.
Takže jak se promění získané body na známky:
Dostanu-li (za týdenní práci v hodinách, na Umíme matiku apod., za písemku) nějaké body, na známku se promění takto:
- = 100 až 92 % z celkového možného počtu bodů (z písemky, týdenního hodnocení)
- = 91 až 79 % z celkového možného počtu bodů (z písemky, týdenního hodnocení)
- = 78 až 51 % z celkového možného počtu bodů (z písemky, týdenního hodnocení)
- = 50 až 30 % z celkového možného počtu bodů (z písemky, týdenního hodnocení)
- = 29 až 0 % z celkového možného počtu bodů (z písemky, týdenního hodnocení)
Procenta nejsou dogma, záleží na učiteli, jestli do hodnocení zabuduje také píli, pomoc spolužákům při učení apod.
Příklad:
Píšeme písemku. U každého tématu jsou tři levely. Není potřeba řešit všechny příklady, pouze ty, které mi zajistí co nejvíce bodů. Za jedno téma dostanu max. 3 body, i když jsem v něm vypočítal správně třeba dva (nebo i tři) levely. Počítá se jen nejvyšší vyřešený level v každém tématu.
Takže jsem správně vyřešil tyto úlohy:
Téma | 1. level | 2. level | 3. level | Bodů za téma |
A1 | 1 b. | 1 b. | ||
A3 | 2 b. | 2 b. | ||
A4 | 3b. | 3 b. | ||
A6 | 1 b. | 2 b. | 2 b. | |
A8 | 2 b. | 3 b. | 3 b. | |
G1 | 1 b. | 3 b. | 3 b. | |
G3 | 1 b. | 2 b. | 3 b. | 3 b. |
Pro příště budu vědět, že už nemusím být zkoušen(a) z témat A4, A8, G1 a G3 a připravím se (chci si opravit) na témata A1, popřípadě A3 a A6, abych dosáhl(a) nejvyššího levelu a už z něj nemusel být zkoušen(a).
No a jak by dopadla tato písemka?
Celkový možný počet bodů je 21, dosáhl(a) jsem 17 bodů, takže to je dvojka.
Pro znalce i výpočet: (17 x 100):21 = 85%