Známkování

Slovy klasika: "Je to dvojka, maminko."

Nejraději bych známky za celý rok nedával a známkoval pouze v pololetí a na konci roku podle dosažených výsledků.

Jenže pro většinu lidí (také to při změně školy vyžaduje Školský zákon) je srozumitelnější známkování.

Takže jak se promění získané body na známky:

Dostanu-li (za týdenní práci v hodinách, na Umíme matiku apod., za písemku) nějaké body, na známku se promění takto:

  1. = 100 až 92 % z celkového možného počtu bodů (z písemky, týdenního hodnocení)
  2. = 91 až 79 % z celkového možného počtu bodů (z písemky, týdenního hodnocení)
  3. = 78 až 51 % z celkového možného počtu bodů (z písemky, týdenního hodnocení)
  4. = 50 až 30 % z celkového možného počtu bodů (z písemky, týdenního hodnocení)
  5. = 29 až 0 % z celkového možného počtu bodů (z písemky, týdenního hodnocení)

Procenta nejsou dogma, záleží na učiteli, jestli do hodnocení zabuduje také píli, pomoc spolužákům při učení apod. 

Příklad: 

Píšeme písemku. U každého tématu jsou tři levely. Není potřeba řešit všechny příklady, pouze ty, které mi zajistí co nejvíce bodů. Za jedno téma dostanu max. 3 body, i když jsem v něm vypočítal správně třeba dva (nebo i tři) levely. Počítá se jen nejvyšší vyřešený level v každém tématu.

Takže jsem správně vyřešil tyto úlohy:

 Téma1. level 2. level 3. level Bodů za téma 
   A1   1 b.             1 b. 
   A3      2 b.             2 b.
   A4       3b.           3 b.
   A6    1 b.    2 b.            2 b.
   A8         2 b.    3 b.           3 b.
   G1    1 b.     3 b.          3 b. 
   G3   1 b.     2 b.     3 b.          3 b.
 

Pro příště budu vědět, že už nemusím být zkoušen(a) z témat A4, A8, G1 a G3 a připravím se (chci si opravit) na témata A1, popřípadě A3 a A6, abych dosáhl(a) nejvyššího levelu a už z něj nemusel být zkoušen(a).

No a jak by dopadla tato písemka?

Celkový možný počet bodů je 21, dosáhl(a) jsem 17 bodů, takže to je dvojka.

Pro znalce i výpočet:    (17 x 100):21 = 85%