Hodnocení
Zastávám názor, že KAŽDÉ dítě by zvládlo VŠECHNO učivo na jedničku. Limitující omezení je pouze čas. Někomu to "cvakne" ihned, jinému později. Čas a vůle. Není-li ani jednoho, není co hodnotit.
Proto vznikl tento web - pro ty, kteří chtějí obstát co nejlépe, v rámci svých možností. Přehled toho, co už umí, dostanou do ruky (do e-mailu). Tady najdou materiál k přípravě na zkoušení z toho, co jim ještě nejde.
Témata z matematiky jsou nahoře v menu - stačí najet myší na ročník a rozbalí se nabídka.
Jak postupovat:
Každé téma má tři úrovně - levely:
- level: 1 bod - Základní učivo - úlohy nutné pro pochopení dalšího učiva (odpovídá známce 3 - viz ŠVP školy)
- level: 2 body - Složitější učivo - úlohy rozvíjející základní učivo, slovní úlohy apod. (odpovídá známce 2)
- level: 3 body - Učivo vyžadující aktivní pochopení a samostatnou cílevědomou práci (odpovídá známce 1)
Příklad:
Psali jsme (např. pátá třída) písemku z témat A1 (přirozené číslo na číselné ose), A2 (sčítání, odčítání, násobení a dělení) a A3 (Zaokrouhlování přirozených čísel).
V opravené práci vidím: v A1 jsem vyřešil správně druhý level, v A2 první level a v A3 třetí level. Takže A3 mi jde, A1 jakž takž, v A2 mám mezery.
Chci si zlepšit hodnocení (známku) z A2.
Co mám udělat?
- Připravit se na zkoušení. Podívám se, co je potřeba umět aspoň na level 2.
- Najdu to tak, že si najedu myší na 5. ročník, rozbalí se mi nabídka a vyberu A2.
- Otevře se mi stránka s tématem A2 (sčítání, odčítání, násobení a dělení).
- Zkusím si vypočítat typické příklady pro druhý level, které tam jsou.
- Mám-li kámoše, o kterém vím, že to umí, zeptám se ho, jestli to mám správně.
- Pošlu řešení (např. ofocené ze sešitu) učiteli do e-mailu s prosbou o opravu.
- Učitel mi:
- napíše, jak jsem úkol zvládl
- případně mi dodá další příklady k řešení
- případně mě pozve na doučování ve škole, nebo do Google Meet na dálku.
- Až mám pocit, že už to umím, požádám o přezkoušení. Na formě přezkoušení se domluvím s učitelem (písemka, test, zkoušení...).
- Učitel vybere termín a přezkouší mě. Může to být například při vyučovací hodině, odpoledne apod. Někdy nás může být víc, tak budeme pracovat společně.
- JUPÍÍÍ !!!! ZVLÁDL(A) JSEM TO!!! JSEM DOBREJ! JSEM DOBRÁ! Najs.
No, vážení, pro ty, kterým je jedno (otázka je, jestli to dočetli až sem), jak se jim vede, mám špatnou zprávu.
Zkoušet a hodnotit budu všechny :-)
Děti uvidí během roku asi takovouto tabulku svých úspěchů (A jako Aritmetika a G jako Geometrie):
TOTO NEJSOU ZNÁMKY, ALE DOSAŽENÉ LEVELY.
Téma | A1 | A2 | A3 | A4 | A5 | A6 | A7 | A8 | A8 | A9 | A10 | A11 | G1 | G2 | G3 | G4 | G5 | G6 | G7 | G8 |
Level | 3 | 2 | 1 | 3 | 0 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 |
Z ní poznají, v čem jsou dobré a v čem mají mezery. Toto dítě například už nemusí řešit témata, kde má zvládnutý třetí level a bude se snažit si zvednout body tam, kde má nultý nebo první level.