5. ročník
Pro volbu tématu k opakování najeď myškou do menu nahoře. (Další témata budu průběžně doplňovat)
Pro rodiče v době dálkové výuky:
Delší verze:
Jak probíhají naše hodiny matematiky v době dálkové výuky
a jak se odevzdávají úkoly (já vím, je to dlouhé, ale zato detailní):- Výuka je podle rozvrhu hodin - viz stránky školy.
- Žáci a žákyně (dále jen děti) mají vytvořený školní Google účet - pod tímto účtem se přihlašují na online výuku. Přihlašování z jiných účtů může působit potíže.
- K výuce je vhodné používat (kromě sešitu, rýsovacích pomůcek a učebnice) počítač (nebo notebook, tablet) s mikrofonem a chytrý telefon. Na počítači si děti prohlíží zadané úkoly případně pracují na stránkách Umíme matiku a podobně. Mobilem pak odevzdávají hotové úkoly - co během hodiny vyřešili, vytvořili. Jak - viz dále.
- Školním účtem přihlášené dítě dostane ode mě do školního e-mailu pozvánku na Google Meet - tedy vyučovací hodinu. Potvrzovat účast nemusí.
- Před vyučovací hodinou má dítě puštěný počítač, je přihlášené ke školnímu účtu na e-mailu, má nachystaný sešit a pomůcky.
- Přihlásí se (z e-mailu) na Google Meet, hodina začíná.
- Uděláme si docházku, případně zahřívací kolečko.
- Na Google Classroom (nebo také Učebna) si najde dnešní úkoly k vypracování - přístup do Učebny mají vyzkoušený.
- Otevře si dnešní úkol (úkoly jim zpřístupňuji dříve - v 7:00 - může se trochu orientovat, o čem to dnes bude) a připravit si otázky.
- Pokud jsou nové věci, nebo něco, co už zapomněli, probereme si to pomocí Google JamBoard (tabule - pošlu jim do mailu pozvánku na JamBoard, kliknou na ni a jsou připojení - mají to vyzkoušené). Na tabuli můžou také psát a doplňovat (myší u svého počítače například), co je potřeba - na tabuli vidí všichni účastníci.
- Děti pracují na úkolech. Celou hodinu jsem k dispozici a mohu pomoci.
- Na konci hodiny zhodnotíme práci.
- Hodina končí, rozloučíme se. Pokud dítě stihne vypracovat úkoly během hodiny, stíhá je i odeslat ke kontrole. Pokud nestihne, nevadí, má na to ještě čas - do kolika hodin, to mají u úkolu uvedené. Zůstává mu to tedy jako domácí úkol (další DÚ nemají).
- V mobilu mají děti nainstalovanou aplikaci Google Classroom. Pokud ne, prosím nainstalovat, např. z Google Play. Je zdarma.
- V mobilu si (pod svým školním e-mailem - někdy je nutné se do něj z osobního účtu přepnout (malé barevné kolečko s písmenem)) otevřou aplikaci Classroom (Učebnu).
- Otevřou si učebnu Matematiky. Pokud ji tam nemají, je potřeba se "Zapsat do kurzu". Kód děti mají, nebo jim ho mohu poslat mailem.
- Otevřou si dnešní úkol. U "Vaše práce" je šipka nahoru. Klikne na ni a vybere možnost "Přidat přílohu" a pak možnost "Vyfotit". Potvrdí OK a chvíli počká, fotka sešitu se přenese. Toto je jednoduchý způsob. Pak je o něco složitější - vyfotit, uložit, pak ve fázi "Přidat přílohu" místo "Vyfotit" je vybrat "Soubor", pak ten soubor (fotku) v počítači najít a vybrat.
- Nyní je důležité kliknout na "Odevzdat", jinak není úkol označený jako splněný.
- Odpoledne mu úkol zkontroluji a ohodnotím - přidělím body. O hodnocení práce - viz níže.
- Tím je dnešní úkol většinou splněn. Pokud ode mě dítě dostane zpětnou vazbu, že je něco v nepořádku, nebo není spokojené s hodnocením, může úkol opravit a poslat znovu opravený. Pokud to bude správně, hodnocení opravím.
Hodnocení v době dálkové výuky:
Podle práce v hodině. Zadávané úkoly mají tři úrovně (levely).
- level: 1 bod - Základní učivo - úlohy nutné pro pochopení dalšího učiva (odpovídá známce 3 - viz ŠVP školy)
- level: 2 body - Složitější učivo - úlohy rozvíjející základní učivo, slovní úlohy apod. (odpovídá známce 2)
- level: 3 body - Učivo vyžadující aktivní pochopení a samostatnou cílevědomou práci (odpovídá známce 1)
Další 1-2-3 body může získat za práci navíc na Umíme matiku - děti vědí, jak pracovat. Dostanou na týden zadané úkoly k řešení. Koncem týdne vyhodnotím aktivitu na Umíme matiku a přidělím body.
Celkový týdenní součet tedy může dosáhnout max. 15 bodů za práci v hodině a 3 body na Umíme matiku. Za mimořádnou práci navíc mohu také přidělit body.
Hodnocení týdenní práce:
- 18 - 16 bodů = Výborná práce 1
- 15 - 13 bodů = Chvalitebná práce 2
- 12 - 8 bodů = Dobrá práce 3
- 7 - 4 body = Dostatečná práce 4
- 3 - 0 bodů = Nedostatečná práce 5
Poznámka: Bodování není dogma. Můžou nastat situace, kdy dítě není schopno odevzdat práci z objektivních důvodů. Objektivní důvody jsou závažné situace - dítě je nemocné, má úraz, nastanou výjimečné nenadálé rodinné situace... apod. Řešení nepřítomnosti na dálkovém vyučování - viz ŠVP (dálkové - distanční - vzdělávání je podle paragrafu 25 Školského zákona povinné). Nastat mohou také technické problémy - nemožnost pracovat online (není připojení k internetu nebo není počítač-notebook-tablet-chytrý mobil), odesílat úkoly - vypadává internet...
Řešení: obrátit se (telefonicky, e-mailem z dostupného prostředí) na učitele - třídní učitelku - vedení školy s žádostí o pomoc, rádi pomůžeme, pokud to bude možné.
Stejně je nejlepší děti učit ve škole, souhlasíte?